bubbles-voorjaar2022.reismee.nl

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

De winter loopt op zijn eind, wij hebben tot nog toe het geluk gehad zonder corona-infectie de winter door te komen. De inentingen van Bubbles zijn weer up to date, onze kippen zijn verhuisd en het kippenhok is afgebroken. Tijd om even op zoek te gaan naar wat zon.

Zondag 20 februari 2022: Er is de laatste 2 weken gewerkt aan onze keuken; plafond eruit en nieuwe elektraleidingen aangelegd als voorbereiding voor vernieuwing van onze keuken in mei. Voorlopig liggen de werkzaamheden voor de keukenverbouwing stil, we zoeken even de zon op. Vrijdag avond woedde er een fikse storm in Nederland, de storm had zelfs een naam: Eunice. Het kinderspeelhuisje was weggewaaid, dat hebben we voorlopig maar binnen gezet. Een deel van de dakbedekking van ons tuinhuisje was kapot gewaaid, verder gelukkig geen schade, zodat we zaterdagmorgen konden vertrekken voor een voorjaarsreisje naar zuid Europa. We vertrokken begeleid door de zon. Het was zaterdag, dus niet echt druk op de weg. Antwerpen was heel rustig en we reden binnen 2 uur door Belgie heen. Parijs was best wel druk met veel oponthoud, en wat op viel: er ligt verschrikkelijk veel vuil langs de wegen rond Parijs. Een triest beeld zijn ook de “kartonnen dozen” wijkjes overal naast de rondweg bij Parijs; in elk vrij hoekje bij de autoweg staan zelf gefabriceerde verblijven van planken, karton en doeken waarin tussen alle rommel mensen wonen.

In de buurt van Orleans zagen we een kudde ree-en grazen, ergens anders waren veel konijnen in de weer. De Fransen hebben voorjaarsvakantie, maar toch konden we goed doorrijden.

We hadden eerder deze week via internet in de buurt van Poitiers een tafeltje in een restaurant gereserveerd. Een zeer populair restaurant blijkbaar want tegen 20.00 liep het restaurant helemaal vol. Daar de reis goed ging waren we ruim op tijd bij het restaurant. We hebben er heerlijk gegeten.

Vervolgens 13 km noordelijker naar een camperplaats bij het Lac de Saint Cyr. De vorige keer dat we daar wilden overnachten ging de slagboom niet open, deze keer opende de slagboom onmiddellijk bij aanbieden van onze kaart. We waren niet de enige bezoekers, we hebben er overnacht met nog 13 andere campers. Het was er doodstil vannacht, maar vanmorgen waren er er al op tijd recreanten bij het naastgelegen meer: wandelaars, mensen die de hond kwamen uitlaten etc.

Bij vertrek vanaf onze slaapplaats richting Spaanse grens kwamen we in een naastgelegen dorpje langs een prachtig kasteel. Kasteel Dissay, het dorpje zelf heeft hele smalle straatjes en veel oude huizen in het centrum. Het kasteel is in gebruik als hotel met Spa en heeft een sterren restaurant. Het geheel zag er mooi onderhouden uit.

Op zondag mag vrachtverkeer in Frankrijk niet rijden, op wat uitzonderingen na. Rustig op de weg dus, maar wel regelmatig regenbuien. De ruitenwissers maakten een raar geluid, ze werkten wel, maar er was duidelijk iets mis. Eenmaal aangekomen op de camping in Urrugne bleek de ruitenwissermotor los te zitten. Inmiddels is het mankement verholpen. Het is behoorlijk druk op de camping, voornamelijk Fransen. Net na zessen kwam er nog een camper uit Slovenie, ook zij zijn op weg naar Portugal.

Wij zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

Martine en Thieu

Hilde en Albert

Geniet weer van deze reis. Hier stormt en regent het.
Stemmen komt goed?

Nellie en Bert

Fijn verhaal en fijne vakantie. Goede reis

Godelive

Fijne vakantie en goeie reis. Wij volgen jullie ☺️

Bart Schellius

Nu maar lekker genieten van de reis en het betere weer!
Fijne en veilige vakantie!

Marlies

Wij waren afgelopen week in Frankrijk bij Susan. Hadden prima weer daar. Ook op onze route lag er heel veel rotzooi langs de kant van de weg. We wensen jullie een zonnige reis.

Wim

Bedankt Martine, je begint weer al heel mooi met een leuk verslag.
We volgen jullie graag. Fijn dat je een monteur bij je hebt! Mede omdat
Hij toch ook wel eens iets over het hoofd ziet???