bubbles-voorjaar2022.reismee.nl

Naar Frankrijk

Dinsdag 22 maart 2022:We zijn zondagmorgen droog vertrokken uit Tavira. Via de IC 27 in Oost-Portugal noordwaarts. Een mooie route, bergachtig met mooie hellingen en landschappen. De lente is duidelijk aanwezig, heel veel gele en witte bloesem. Op heel veel plaatsen bloeiende vlinder lavendel, de lavendelplanten groeien hier gewoon in het wild. Veel ooievaarsnesten die nu duidelijk bewoond worden. Bijna geen bloeiende mimosa meer, maar bij Evora veel bloeiende brem. Hier en daar bloeitde blauwe regen al. In alle sloten en geulen stroomt nu water, een duidelijk gevolg van de regen van de laatste tijd. Bij Badajoz zijn we Spanje in gereden en via een lokale weg naar Caceres gereden. De weg was goed en liep door wisselend landschap. Een enkel dorp, geen huizen, alleen wat landbouwgrond of onbewerkt heuvellandschap met grote keien. Het was inmiddels flink gaan waaien en regenen. Er reed heel weinig verkeer.

Gelukkig was het bij aankomst op de camping in Cáceres droog. Inchecken ging snel. Een plekje werd toegewezen, maar kon nog veranderd worden. Elke plek op deze camping heeft privé-sanitair in een klein huisje bij de sta-plaats.

Helaas onverwarmd, dus nogal fris en vochtig, maar toch wel bijzonder. Bij inchecken krijg je een sleutel om je sanitairruimte te openen. Het was behoorlijk druk op de camping met passanten. We wilden wat gaan eten in het campingrestaurant, maar het was er zo druk dat er wachttijd was, we hebben toen zelf gekookt. Het heeft heel de avond flink geregend, maar tegen middernacht was het droog.

Op de camping was het in de nacht doodstil, maandagmorgen zijn we na het ontbijt vertrokken naar Burgos. Het eerste deel van de rit viel er af en toe wat regen, maar rond de middag verscheen er soms zelfs een voorzichtig zonnetje door de wolken. Het landschap was weer wisselend, maar deze keer veel vee in groene weilanden en landbouw. Duidelijk veel meer groene velden en meer water in de sloten dan 4 weken geleden.

Alleen rond Valladolid was het druk op de weg. Rond 15.00 bereikten we de camping in Burgos, en we waren bepaald niet de enigen. Het was er al druk en een aantal plekken waren niet bruikbaar omdat ze bij regen te modderig worden.

De camping ligt niet ver van het centrum van Burgos, we bezochten de stad bij een eerder bezoek al eens. Vandaag was het weer te slecht en de tijd te kort voor een bezoekje.

Tegen vijven weer een fikse bui, temperatuur ong. 11 graden. Onze Franse buren zijn meermaals van plek gewisseld omdat ze hun satellietschotel niet ingesteld kregen. We denken dat de schotelproblemen aan henzelf lagen , niet aan de plek waar ze stonden.

We zijn een hapje gaan eten in het campingrestaurant. Het restaurant ziet er best gezellig uit, jammer dat er verder geen zorg aan besteed wordt; het eten is een soort snackbar-eten, er was een jongen die goed zijn best deed iedereen van het gevraagde te voorzien. Hij had het dus eigenlijk te druk en vloog door het restaurant.

Middernacht luidden opeens kerkklokken in de buurt, om half een nog een keer; niet 3 slagen, maar zeker 5 minuten aan een stuk gebeier. Heel de nacht heeft het flink gestormd tegen de ochtend heeft het flink geregend.

We konden wel in droog weer vertrekken, onze Franse buurman had wat moeite om weg te rijden, al slippend lukte het hem toch.

We hebben nog nooit zoveel fris groene akkers gezien rond Burgos als dit voorjaar.

Nog even boodschappen gedaan in Zarautz en net voor de Franse grens in Irun getankt, 1,80 euro voor een liter diesel. We verblijven nu even op een camping in Urrugne, heel erg druk voor maart, meer dan 150 plekken bezet tegen de avond. Het was hier vanmiddag 18 graden en bewolkt. Tegen de avond begon het te stormen.

Godelive

Het zit deze vakantie niet echt mee met het weer voor jullie ? In Frankrijk tot nu toe mooi weer.

paul

Hey Martine en Thieu,

Nee voor het betere weer moet je nu hier zijn , Gewoon een zomerweek in de lente en nog geen mm water in heel deze maand. Ook de vooruitzichten zijn prima. voor de rest van deze maand .
Dus geen haast maken om naar huis te rijden want wie weet wat jullie meebrengen. !!!!
En daar zijn ze erg blij met dat water, In Portugal was het in de winter erg droog geweest hoorde ik .
Het circus dat hier staat zal als het doorgaat a.s. weekend een begin maken om te verhuizen naar .....................de oude boerderij van ons thuis., aan de steenbergse weg Hopelijk gaat het door .
Een goed vervolg en tot de volgende nieuwsbrief ,groet Paul

Nellie en Bert

Ha Martine en Thieu, jullie gaan het goede weer zoeken in Frankrijk maar ook bij Geert hebben wij slecht weer gehad met regen en wind. Gisteren was het koud en winderig maar wel droog. Wij zijn ook verkast en zaten vanmiddag in ons t shirt in de zon 21 nog om 18buur. Wij zijn nu in Aux les Bains en heldere hemel. Groetjes en hopelijk krijgen jullie ook goed weer.