bubbles-voorjaar2022.reismee.nl

Albufeira

Woensdag 9 maart 2022: Vanmorgen zijn we naar camping Albufeira bij Albufeira verhuisd. Plek genoeg op deze camping, hele ruime plekken, er is geen plaats indeling, je moet alleen ruim afstand houden van de buren. Er is wel een zwembad, maar veel meer luxe is er niet, het sanitair is niet luxe, maar wel functioneel en schoon, de dagprijs is ook vriendelijk. Het was half bewolkt en niet echt warm door een koude wind. Vanmiddag een was gedraaid en wat shirts met de hand gewassen. We moesten tanken vandaag, voor het eerst deze reis kostte een volle tank diesel meer dan 100 euro. We zien elke dag de verschrikkingen en ellende die de oorlog in de Oekraine voor de mensen betekent. Heel erg triest.

Donderdag 10 maart 2022: We zijn even naar het centrum van Albufeira gefietst, Het was zonnig, weinig wind, dus best aangenaam weer. Volgens de weersvoorspellingen wordt vandaag voorlopig de laatste droge dag. In het centrum was het niet druk, er liepen wel wat toeristen op straat en er zaten ook wat mensen op terrassen. Op het plein stond de Zuid-Amerikaanse panfluitspeler het publiek weer te vermaken. Veel horeca en terrassen waren gesloten. Op de terrassen bij het strand waren vrije tafeltjes. We hebben er even wat gedronken. Op het strand lagen wel leuke schelpen, ik heb er wat meegenomen. Vervolgens hebben we boodschappen gedaan. Bij de Lidl was in november een druk bezocht vaccinatie centrum en 100 meter daar vandaan een corona testlocatie; net als we in andere plaatsen zagen, waren beide locaties ook hier niet (meer) in gebruik.

Op de camping zijn inmiddels 2 begeleide ACSI reisgroepen gearriveerd, een Duitse en een Nederlandse groep. Er staat ook nog een kleine groep van de senior camperclub of zo uit Nederland. Er zijn campers vertrokken, maar ook veel nieuwe gekomen. Tegen de avond arriveerde een trekker met daarachter een soort grote houten woonwagen.

Het is een Duits stel met hond, de hond heeft een eigen plek op de trekker. Heel leuk om te zien. Zij zijn sinds 6 maanden onderweg, gaan via de westkust van Portugal weer naar het noorden en naar huis. Ze denken nog 6 maanden ondereg te zijn. Om 22.00 viel er een bui.

Zaterdag 12 maart 2022: Het heeft gisteren flink geregend, tegen vieren stopte de regen en scheen nog even een mager zonnetje. Vandaag scheen de zon tot ong. 16.00 Vanaf 16.00 valt er zonder ophouden veel regen. Portugal kan wel regen gebruiken, voor de toerist is al die rgen minder plesant. Het was heel de dag best fris, maar in de zon was het wel aangenaam. We zijn even naar het strand gefietst, hoge golven op het strand vandaag. Het was vooral druk in de Engels georiënteerde restaurantjes en Pubs; er was Engels voetbal op de TV. We hebben ons verblijf in Albufeira met 2 dagen verlengd, het weer blijft nog even te nat en fris om verder te reizen. Op de camping is het nu ook behoorlijk druk. Vanaf 16.00 veel regen gevallen tot laat in de avond.

Zondag 13 maart 2022:Een droge dag vandaag. De dag begon zonnig, tegen de middag veel sluierbewolking en door de koude wind voelde het gelijk koud aan. In de stad is erg veel leegstaande horeca, geen fraai gezicht. Op het strand waren veel mensen aan het wandelen, kinderen aan het voetballen. Het is overal zo rustig dat elke horecazaak je graag binnen wil praten, voor de fiets hebben ze ook wel een plek. Er vliegen hier meerdere soorten vogeltjes en vlinders rond. Ze zijn bijna onmogelijk op de foto te krijgen. We hebben opgeruimd om morgen verder te gaan, waarheen precies moeten we nog verzinnen, de weersvooruitzichten zijn nog steeds erg nat en fris voor de komende dagen.

Godelive

Jammer dat het niet zo zonnig is bij jullie!