bubbles-voorjaar2022.reismee.nl

Praia da Falesia

Dinsdag 15 maart 2022:

Gistermorgen begon het om 09.00 te regenen, gelukkig hadden we eergisteren de buitenboel al opgeruimd. We zijn ong. 10 km oostelijk verhuisd naar een camperpark bij “Praia da Falésia” , een strand met prachtige kliffen

De rit erheen ging door de buitenrand van Albufeira. Ook hier veel winkeltjes en op elke straathoek een ATM, net als in het centrum. Er liggen buiten de bebouwing 2 camperparken naast elkaar, gescheiden door een brede strook gras en stuikgewas. Het eerste camperpark leek overvol dus zijn we gestopt bij nr. 2. Een erg vriendelijke man stond ons te woord in het Duits. Jazeker had hij een plek voor ons, vooruit betalen zoals overal hier in de Algarve. We konden kiezen uit meerdere plekken. Tegen de avond stond ook dit camperpark weer vol. Na de lunch stopte het met regenen en zijn we naar het strand en de kliffen gelopen. We passeerden onderweg een verwaarloosd, gesloten hotelcomplex. Het enorme complex ligt tegen de kliffen en het strand aan. Er liepen vele katten rond bij het hotel en op de omheining hingen briefjes van de “kattenmoeder” met de vraag voor voerdonatie voor de vele (zwerf)poezen.

Je komt uit hoog boven de zee, diepe groeven en kloven en een instabiele klifrand. Mimosa, bloeiende brem, heideplanten, bloeiende vlinderlavendel , pijnbomen, een grote varieteit aan planten op de kliffen. Prachtig om te lopen. Hier en daar zijn trappen naar het strand gemaakt, vanuit het strand heb je dan weer een mooi zicht op de grillige klifwanden die uit meerdere kleuren bestaan. We hebben een eind over het strand gelopen, het was er niet druk met wandelaars. Wel hoge golfslag.

Vannacht bleef het grotendeels droog, maar vanmorgen begon het weer te regenen. Het heeft heel de dag geregend, soms regende het echt hard. We hebben in de regen toch een strand/klifwandeling gemaakt, heel de dag binnenzitten is ook vermoeiend. Onze huidige Franse buurman vond het regenweer het juiste moment om zijn camper te wassen. Ondanks de vele regen staat het camperpark helemaal vol. Er valt zoveel regen dat er overal grote plassen staan, het water kan soms niet weg.

We kijken de laatste dagen regelmatig naar BVN, o.a voor het journaal. Om half twaalf 's-avonds wordt merkwaardigerwijze "Nederland in beweging" uitgezonden , dit programma met bewegingsoefeningen wordt in Nederland uitgezonden rond negen uur in de morgen.

Godelive

Hahahah merkwaardig dat ze Nederland in beweging uitzenden zo laat nog! ?? Blijven de ouderen snacht's fitter!! ?